Föreningen

Här finns mer information om föreningen. Genom att klicka på rubriken kan du läsa mer om varje avsnitt.
Vill du kontakta föreningen gör du det enklast via e-post – tjallmoraforsvik@gmail.com

Förtroendevalda

Förtroendevalda väljs på årsmötet  och det handlar om
– Styrelse
– Valberedning
– Revisorer

År 1942 den 27 oktober registrerades, enligt lagen om ekonomiska föreningar vid Länsstyrelsen i Stockholms län, stadgar för Tjällmora tomtägareförening u p a i Ingarö socken. År 1985
reviderades stadgarna i samband med att föreningen ombildades till ideell förening

Handlingar såsom kallelse till årsmöten, motioner med mera publiceras här i samband med att de skickas ut till alla medlemmar per e-post eller post.
Här finns också protokollen från de senaste årsmötena.

Avgifter

Föreningen avgifter och dess storlek beslutas på årsmötet. Aktuella avgifter gällande 2023 beslutade på årsmötet 2022 och är som följer:
Föreningsavgift…..500 kr
Vägavgift…………….200 kr
Båtplats……………1.500 kr
Svajplats…………….200 kr
Plats i sjöbod………100 kr

Föreningens Bankgiro: 5473-8257

Vägar

Mer information om våra vägar kommer att läggar upp inom kort.

Enskilda avlopp

På Värmdö kommuns hemsida finns att läsa:
”Minireningsverk och slamavskiljare med ansluten WC behöver tömmas minst varje år”

”Slamavskiljare med enbart bad., disk och tvättavloppsvatten (BDT) ska tömmas vartannat år”

”Slutna tankar skall vara kopplade till larm och tömmas vid behov”

Sophämtning

Hur ofta och när sopkärlen i området töms finns det information om på Värmdö kommuns hemsida.
Där står det också att hur man ska ställa sitt sopkärl på rätt sätt så att sopbilens lyftarm kommer åt sopkärlet.

Hos kommunen går det även bra att beställa ett större sopkärl om det man har inte räcker till.

Länk till mer information